dinsdag 20 augustus 2013

Oogst







Het is dit jaar een goed bramen jaar  en zoals je ziet is de vlier ook goed bezig.




Bramen doen me denken aan dit boekje, eindeloos voorgelezen en ik vind het nog steeds zo mooi. Naar iedere tekening in het boekje kun je blijven kijken.
En weet je wat? Er staan quilts in het boekje :)




De paarden houden de appels nauwlettend in de gaten. Duurt toch nog wel even voor ze echt rijp zijn.





Pruimen doen dit jaar niet echt mee, te weinig water en te heet geweest, volgend jaar maar weer.















En de papyruskweek van dit jaar is ook wat magertjes.... water gebrek?

Onze brave "Poeh" drinkt overal water uit, behalve uit zijn waterbak ;)

Mijn oogst van hartjes en mandjes van deze zomer:




Het vraagt om actie en daar heb ik zin in.  De hartjes worden uitgebreid  met ook andere kleuren dan rood, net zoals ook de mandjes in allerlei kleuren zijn en nog worden gemaakt.














4 opmerkingen:

  1. Mooi toch, al dat fruit aan struiken en bomen. Leuke hartjes en mandjes zijn er weer gemaakt!!!
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmmmm, bramen, heerlijk. Vlierbessen zijn zo niet te eten, maar vlierbessen jam/gelei is verrukkelijk. Wel veel werk, maar dan heb je ook wat. Onze pruimenboom heeft dit jaar maar weinig vruchten; geen nood, de 2 afgelopen jaren was de oogst zeer overvloedig en ik heb nog plenty jampotten gevuld met overheerlijke pruimengelei. Je hartjes en mandjes vind ik nog steeds prachtig.. wat een werk; je hebt er heel wat nodig.
    Smakelijke groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja van de vlier maakte ik vlierbessensap/siroop; werd eindeloos gedronken als "medicijn" bij verkoudheden :)

      Verwijderen
  3. Heerlijk bramen, ik heb gisteren 4 kilo geplukt en verwerkt tot sap lekker door de yoghert. Ik heb 3 abrikozen aan de boom zitten de andere fruitbomen laten het afweten de twee appelbomen zijn omvergelopen door ons logeer paard.
    Je mandjes en hartjes zien er erg mooi uit.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen