woensdag 12 juni 2013

Koninklijke manden

In mijn agenda stond vandaag : Koning op bezoek.
Mijn man moest lachen en stelde voor op de fiets naar Vredepeel te gaan om de Koning en Koningin te gaan zien.
't Was best lekker om te fietsen, het is zo'n 5 km bij ons vandaan. 
In 't dorp stonden de vaandeldragers en koningen van de schutterij klaar om naar de kazerne te paraderen. 


Het waaide dus de vaandels stonden strak, mooi om te zien.




Nu iedereen er was konden ze komen..... na eindeloos veel grappen.... daar komen ze.... en Jan de politieagent uit Vredepeel werd aangezegd  dat ie zijn buik in moest houden als Maxima langs kwam.... 

Kwam eindelijk de stoet aan, motoragenten voorop en daar was de bus,
langzaam de bocht door, je keek naar binnen en ja daar zaten ze, ze keken verbaasd dat er mensen stonden, we zwaaiden en zij zwaaiden terug en toen zoef langs de vaandeldragers, door de poort van de kazerne en dat was het dan ... iedereen verbaasd, komen ze nog een keer? Nee ze gaan ze gaan met de helikopter verder.


Had het niet willen missen, al was het maar dat we met elkaar plezier hadden en dat mijn mandjes van de afgelopen week koninklijk zijn geworden.

.

4 opmerkingen:

  1. Leuk die mandjes...en ja zo ging het hier in Leek ook met het Koninklijk bezoek...lang wachten om een glimpje op te vangen....Onze schoolkinderen stonden er twee uur, ik was blij dat ik die dag vrij was en niet zolang hoefde staan wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent in ieder geval lekker productief geweest wat betreft de mandjes.... en in een flits koning/koningin gezien... Ach, ook wel leuk. Het was vast een lekker fietstochtje.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, hoor, je mandjes! En leuk koninklijk bezoek.......al is het dan maar een glimpje! Jullie hebben het in iedergeval wel gezellig gehad!!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke koninklijke mandjes heb je gemaakt! En de volgende worden ook weer mooi! Dank je wel voor je leuke reactie op mijn blog. Hier maar even je vrag beantwoorden, omdat er geen email was. Ja hoor, ik ga het quilten ook laten zien af en toe. Gelukkig heb ik er met die BOM dan ook nog wat anders bij.

    BeantwoordenVerwijderen