zondag 9 december 2012

Witte week geweest en dus niet groen



In een witte wereld, met de open haard aan en na het vertrek van de Sint de Kerst in aantocht, is het goed handwerken.  Toepasselijk wat sterretjes gemaakt, besloten om mee te doen met de ienemienie kleine mandjes van  Phebe and Jane en dat omdat de "groene" op de binding na klaar is.

Heb  last van handwerkafmakend ontwijkend gedrag ( HOG).
Op de een of andere manier, vind ik het eng om de binding eraan te zetten en dan de "groene" in de wasmachine te moeten doen.

Veel liever ruim ik de laadjes op met de lapjes, zoek op blog's naar mooie ideen. Pinterest is ook al zo leuk.
Kreeg van mede blogster Baukje een patroon toegestuurd, dat als basis kan dienen voor het ontwerp van een Persische quilt. Dat is ook al zo heerlijk om mee aan het werk te zijn.

Ok , ik heb de groene stroken al wel gesneden en aan elkaar gezet, ook gestreken en dan?

Heb ook beloofd om voor een heel lief hondje, een kussen te maken, dat moet ook af.
En er zit nu geen groen garen op de naaimachine...

Ik moet wachten tot de dooi heeft doorgezet en alles weer een beetje groener wordt?

Fijne zondag.




4 opmerkingen:

  1. Ha, ik doe ook mee met de mandjes, maar ienie-mini, maar 10x10.....
    Hoezo vind je het eng om er een bies om te zetten? Misschien heb je hier wat aan..
    http://kittyquilt.blogspot.nl/2012/02/afbiezen-van-quilt-in-woord-en-beeld.html
    Hier heb ik uit gelegd hoe ik het doe.
    Gewoon beginnen en dan dat het helemaal goed komen, heb jij een affo!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Klaske! Ben er net aan begonnen, moet het gewoon doen.
      De mandjes die ik maak zijn van het patroon van Marian en die zijn 7*7 cm en dat vind ik met mijn "tuin"handen priegelen.
      Gaat het weer wat beter met je?

      Verwijderen
  2. Oh het heeft hier de hele nacht geregent dus alle sneeuw is weg, en de wereld is weer heerlijk GROEN ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met je handwerkafmakend ontwijkend gedrag!! Ik moest hier wel een beetje om lachen, hoe kom je aan het woord!! En wie, weet komt de afmaak-inspiratie vanzelf wel weer terug!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen