vrijdag 17 februari 2012

Opruimen en verzamelen

Januari en februari zijn opruimmaanden, kasten leeghalen en laadjes omkiepen.... en dan 2 uur later met een berg spullen om je heen  bedenken dat je aan het opruimen was ;)
Veel leuke dingen gevonden, die ik al vergeten was, want bij mij  is het sinds jaren dat ik weer aan het ruimen ben.
En zoals ik al beloofde ben ik alle handwerkjes aan het verzamelen en ordenen. Vond in een oude naaidoos van mijn moeder bijvoorbeeld een oud handwerkje van mijn grootmoeder "Moeke".
Tot op hoge leeftijd ( ze werd 96) had ze altijd wel een handwerk onder handen.  Breien ( bergen sokken), de mand verstelgoed van mijn moeder wegwerken, een kantje haken; borduren was geen liefhebberij, dat was volgens haar niet echt nuttig. Ben benieuwd wat ik nog meer van haar vind.
Ook ander handwerk ben ik aan het inventariseren,  zo is een oude stoel van mijn moeder aan een opknapbeurt toe. Haar oude brei stoeltje heb ik zelf opnieuw kunnen bekleden. Of dat met de andere ook gaat lukken?

En dan de materialen, heb ontdekt dat ik vier dozen heb met knopen; verschillende mandjes met borduurzijde, zakken met wol, lappen stof, al geknipte patroondelen van een broek  uit het jaar nul, ja het wordt best nog wel een klus om een beetje orde in chaos te brengen.
En dat omdat ik slecht kan weggooien en nu na jaren weer eens een beetje tijd hieraan wil besteden.
Mijn kleine kamertje, wat  mijn thuiswerkplek was van mijn werk, wordt nu de verzamelplaats van materialen voor mijn handarbeid.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten